Princezna zakletá v čase

 Ahoj všem!


I přes koronavirovou dobu jsme s bratránkem po delší době vyrazili do kina. Nepamatuju si, kdy jsme v něm byli naposledy, ale i přes povinné roušky se jednalo o velice příjemnou záležitost. Musím se přiznat, že do kina jsem šla jen díky tomu, že jsem tušila malou obsazenost vzhledem k žánru filmu. A nemýlila jsem se. 

A na čem jsme tedy byli? Na nové české pohádce Princezna zakletá v čase. Princip byl jednoduchý - když byla princezna Ellena malá, zaklela ji čarodějnice Murien. Kletba spočívala v příslibu černé bouře, která pohltí celé království. Princeznu může zachránit pravá láska, takže jsou pozváni princové z okolních království, ale dostaví se pouze princ Jan. Všichni spoléhají na jejich polibek při slavnostní večeři, ale zázrak se neděje a království je pohlceno černou bouří. Jenže! Princezna se ráno vzbudí. Jen ne do dalšího dne, ale do toho stejného. A ještě ke všemu je jediná, kdo si pamatuje, co se stalo, všichni ostatní tento den prožívají "poprvé"...

Musím se přiznat, že pohádka se mi velice líbila. Po dlouhé době to byla pohádka, která mě dokázala svým dějem vtáhnout a u které jsem neměla tendenci sledovat hodinky. Měla originální nápad, moc pěkné zpracování a dokonalou hudbu! Na pohádku byl soundtrack opravdu povedený a dokresloval děj, jak se patří. Občas jsem díky hudbě měla až husí kůži. Po stránce triků také byla pohádka povedená. Sice kouzla se hodně podobala trikům z Doktora Strange, ale nebylo to tak výrazné, aby se nad tím pozorovatel dlouho zamýšlel.


Co se týká postav - princezna mě "první den" celkem iritovala. Na můj vkus byla až moc smířená a moc nad věcí, ale když si člověk zvykl na to, že se nejedná o klasickou princezničku, nebylo to až tak hrozné. Naopak se mi líbilo, že příběh nebyl založený na klasickém příjezdu chrabrého prince, který zachrání situaci. Líbila se mi spolupráce mezi Ellenou, Janem i Elleninou přítelkyní Amélií. Ze stran herců mě zaujal Roman Zach coby alchymista Archibald a Jan Révai v roli krále. Nechápejte mě zle, ale uvědomila jsem si, že stárnu. Romana Zacha mám spojeného s Ordinací v růžovce a Révaie zase s Rebely, takže jsem si musela přiznat, že na role princů se už ani jeden z nich nehodí. Na druhou stranu Marek Lambora mi jako princ sem tam přišel nemastný, neslaný v opozici s rozhodností princezny. 

Pohádku celkově hodnotím velmi kladně a těším se, až si ji budu moci pustit znovu! Dávám 5* z 5. A co vy, viděli jste tuto pohádkovou záležitost? Líbila se vám? 

Ali

Komentáře