Carole Matthewsová: Čokoládový klub


Kde bych asi tak začala?! Do knihy jsem se pustila, protože jsem na chvíli potřebovala něco jednoduchého, oddechového a na instagramu (spíš možná bookstagramu) probíhalo společné čtení. Říkala jsem si, že to zkusím. Navíc jsem sama sobě knihu strašně dlouho nepořídila, takže bylo velice příjemné si zas nějakou koupit. Teď už ale ke knize.

Příběh se točí kolem čtveřice kamarádek - Lucy, Chantal, Autumn a Nadii. Každá z nich má své trable, ale všechny je řeší stejným způsobem, čokoládou! Láska k čokoládě je vlastně všechny svedla dohromady.

Knihu jsem si pořizovala s myšlenkou toho, že to bude jednoduchá oddechovka, při které nebudu muset moc přemýšlet. Bohužel si nejsem jistá, že v tomhle kniha splnila moje očekávání. Samotná kniha je napsaná velice jednoduše, opravdu oddechově, kapitoly jsou krátké, ale témata, která jednotlivé hrdinky řeší už tak jednoduché nejsou - závislost na drogách, závislost na online hraní, závislost na čokoládě, manželské problémy spojené s nevěrou. Navíc bych od knihy očekávala trochu víc romantiky, ale buď jsem špatně hledala, nebo byla vážně jen povrchová.

Z mého pohledu hodnotím kladně délku kapitol, která snad nikdy, nebo jen výjimečně, nepřesáhla 4 strany. Styl psaní byl jednoduchý, kniha se mi četla dobře. I se svou šnečí rychlostí jsem zvládla přečíst třeba 60 stran za večer. Zároveň jsem byla zvědavá, jak se bude příběh vyvíjet dál. Také mi přijde hodně fajn, že kniha nebyla vyprávěna jen z pohledu Lucy, ale i z pohledu ostatních.

A tímhle nejspíš moje nadšení a chvála končí. Sice bylo zajímavé spojení vážných témat s oddechovým čtením, ale bohužel jsme se nedočkali rozuzlení. Osobně bych uvítala na konci knihy třeba jen krátkou kapitolu "Po půl roce", abychom se dozvěděli, jak to vlastně dopadlo, protože ve spoustě ohledech pro mě příběh nebyl dokončený. Jak to dopadlo mezi Chantal a jejím manželem? Jak to dopadlo s Tobyho problémem a Nadiou? A jak dopadl Richard, bratr Autumn? To se bohužel nedozvíte, takže je to na vaší představě. (Zpětně jsem zjistila, že kniha má několik pokračování, tak rozuzlení možná přijde v nich. Takže to ten otevřený konec omlouvá.)

Zároveň si myslím, že byl hrozně velký nepoměr v problémech jednotlivých dam. Sice chápu, že sám život je nevyrovnaný a že pro každého z nás je ten největší problém úplně jiný, ale stejně to pro mě byl drobný nedostatek. Hlavní hrdinka Lucy řeší trable s láskou, na které je zvyklá, protože její přítel je notorický záletník, navíc je to celkem pěkné nemehlo. Ostatní dámy řeší manželské odcizení a nevěru, manželovu závislost na hraní v online kasinu a bratrovu závislost na kokainu... Chápu, že pro někoho je toto nepodstatný detail, pro mě byl maličko rozptylující.

Kdybych se měla vyjádřit k postavám, tak hlavní hrdinka Lucy mi lezla na začátku pěkně na nervy, ale s přibývajícím dějem jsem si na ni zvykla. S ostatními ženami jsem neměla sebemenší problém. Z nějakého důvodu jsem si oblíbila Nadiu a Autumn, takže bych ráda zjistila, jak se jejich příběh bude vyvíjet dál. U Lucy jsem měla pocit, že své problémy řeší asi jako puberťačka, i když je na "lepší straně třicítky". 

Kniha Čokoládový klub pro mě měla své klady i zápory. Velice oceňuji krátké kapitoly a oddechový styl psaní. V ostatních aspektech jsem nalezla nějaké mouchy. Knihu hodnotím 3* z 5*.

P.S.: Během celého čtení jsem snědla maximálně 3 kostičky čokolády. Na víc jsem neměla ani chuť. :-D

Komentáře