Marvel maraton

Zdravíčko všichni!

Jak jste si mohli povšimnout v sloupečku připravovaných článků, rozhodla jsem se napsat článek o Marvel filmech. Navíc to byla odměna pro mě ode mě za státnice, respektive za většinu státnic. Jen to nějakou dobu trvalo. To víte, než se prokoušete 21 filmy (22 i s Neuvěřitelným Hulkem, ale toho jsem vynechala), chvíli to zabere.

Na internetu najdete několik návodů, jak se na Marvel filmy podívat, abyste měli co největší filmový požitek. Některé jsou podle časové osy, takže začnete Capitanem Amerikou, některé jsou podle vedoucí osoby a některé jsou podle toho, jak je vydávalo přímo studio. Já si vybrala variantu, jak je vydávalo studio, protože v tu chvíli dávají největší smysl potitulkové scény a dojde vám spousta detailů. Nebo si jich prostě povšimnete.

A jak tedy šly filmy za sebou? 
  • Iron man
  • Iron man 2
  • Thor
  • Captain America: První Avenger
  • Avengers
  • Iron man 3
  • Thor: Temný svět
  • Captain America: Návrat prvního Avengera
  • Strážci Galaxie
  • Avengers: Age of Ultron
  • Ant-man
  • Captain America: Občanská válka
  • Doctor Strange
  • Strážci Galaxie vol. 2
  • Spider-man: Homecoming
  • Thor: Ragnarok
  • Black Panther
  • Avengers: Infinity war
  • Ant-man a Wasp
  • Captain Marvel
  • Avengers: Endgame
No, říkala jsem, že nějakou chvíli to trvalo. Navíc jsem neměla možnost koukat každý den na několik filmů. Leckdy se prostě stalo, že jsem viděla třeba jeden za týden. Na druhou stranu jsem si filmy vychutnala v klidu, pohodě, užila si je! A psala si poznámky a zajímavosti. Jistě je najdete i jinde na internetu, ale já je takhle rozhodně nehledala. Prostě jsem jen byla všímavá u po sobě jdoucích filmů.

Zde jsou tedy mé poznatky:
  • Z mého osobního hlediska nebyl zrovna Iron man můj oblíbenec. Respektive filmy jen s ním byly
    pro mě jedny z méně oblíbených. To se po jisté době změnilo, protože přišel jiný hrdina, který mi vyloženě nesedí. Nicméně v tuto chvíli musím uznat, že jsem nikdy pořádně nedocenila soundtrack prvního Iron mana. Hudba v tomhle filmu byla vážně pecka!
  • Když už jsme u toho Iron mana - pamatujete na scény z prvního dílu z jeskyně, kde Tony Starkovi pomáhá doktor Ho Yinsen? A pamatujete, že Tonymu řekl, že už se setkali ve Švýcarsku na konferenci v roce 1999? A jako poslední otázka - prohlédli jste si tohoto herce? Toto setkání je  totiž vidět na začátku filmu Iron man 3. Samozřejmě se stejným hercem.
  • Když sledujete filmy jednotlivě, nebo nahodile, nejspíš si ani nevšimnete, jak občas odkazují jeden na druhý. Krásný příklad je v Iron manovi 2, kde agent Phil Coulson oznamuje Tonymu, že ho ředitel převelel do Nového Mexica. Už víte, kam mířím? Ano, následující film je Thor odehrávající na Zemi v Novém Mexicu. 
  • Koukáte na titulky? Občas byste měli. Všiml si někdo z vás české vlajky v titulcích Captain America: První Avenger? 
  • Jen tak okrajově - mohl by mi někdo vysvětlit, proč si Malekid vybral pro svůj úkol zrovna Zemi? Já to totiž nechápu. Nevidím důvod, proč si musel vybrat zrovna zemi, když všech devět světů bylo v zákrytu a tudíž by reálně mohl svůj plán provést z jakéhokoli světa. Nebo se pletu? Nechci tu rozvířit vlny, jen by mě zajímalo, proč zrovna Země!
  • Teď zpět k zajímavostem. Víte, kde poprvé byl zmíněn doctor Strange? Ve filmu Captain America: Návrat prvního Avengera.
  • Pamatujete na Ronana z rasy Kree (Strážci Galaxie)? Ronan v tuto chvíli není to podstatné, kam mířím, ale rasa Kree ano! Možná tu maličko odbočím, ale tato raso má velikou spojitost se seriálem Agents of S.H.I.E.L.D. S rasou Kree se v tomto seriálu setkáváme hned v několika sériích. 
  • A teď schválně - Thanosova rukavice! Poprvé byla viděna ve Strážcích galaxie, v tu chvíli bez
    kamenů. Podruhé byla viděna v Ódinově pokladnici na Asgardu. A tentokrát dokonce se všemi kameny nekonečna - dle Hely podvrh.
  • Samotné kameny a co jsou zač byly poprvé zmíněny ve Strážcích Galaxie, následně detailněji byl jejich vznik a podstata vysvětlena v Avengers: Infinity war.
  • A teď pár drobností z Avengers: Endgamen:
    • Nejspíš už je to velký detail, ale zaměřili jste se někdy na vlasy Clinta Bartona na Vormiru? V jednu chvíli je má rozcuchané jak nevím co a v druhé chvíli je má učesané a dokonale uhlazené. Asi lak na vlasy. :-D
    • Jedna drobnost mi tak trochu nedala spát a uvažovala jsem o ní pěkně dlouho, to se přiznám. Thor si z minulosti do přítomnosti "dovezl" své staré kladivo. Co ale dělal "minulý" Thor, když zrovna měl bojovat s Malekidem? Nejsem expert na cestování časem a vůbec tomuhle moc nerozumím, takže kdyby mi to někdo chtěl vysvětlit, jen do toho!
    • Inu, a jako poslední spíš taková drobnost k zamyšlení - všimli jste si té "Women power" na konci bitky s Thanosem? Já nevím, ale mně přišla strašně zvláštní...
Tak, a máme to za sebou. A co vy - kdo je váš oblíbený hrdina? Podělte se o poznatky z této série.

Ali

Komentáře